Det er oftest Apples produkter man ser i storfilm

Hjemmesiden Brandchannel.com er komet med resultaterne af deres årlige Brandcameo Product Placement Awards, der tilbyder et kig på hvilke brands og produkter der fremgår i de film der har toppet den amerikanske film-hitliste i 2010.

Apple toppede de samlede hitlister med deres produkter der blev vist i 30% af filmene. Dermed overgår Apple kendte mærker som Nike, Chevrolet og Ford der alle hver blev vist i 24% af filmene. Sony, Dell, Land Rover, og Glock dukkede op i mindst 15%.

Men mens Apple formåede at toppen listen i 2010, har deres procentdel faktisk faldet gennem de sidste par år, fra et maksimum på næsten 50% i 2008 til 44% i 2009 og 30% i 2010.
Grunden til faldet skulle, i følge rapporten, være at andre computere og elektroniske brands optrapper deres indsats for at nå Apples succes. Sonys filmstudier går endda så langt, at de praktisk talt fjerner Apples produkter fra deres film, i stedet indsætter de Sony VAIO produkter når det er muligt.

I hvilken film har du sidst set et Apple produkt? Jeg så Gulliver’s Travels i biografen her den anden dag, og her havde en iPhone blandt andet sneget sig med som man kan se på billedet ude til højre.

Kilde: Mac Rumors

Skriv kommentar


fire + = tretten